lørdag 1. januar 2011

Å bli et nytt menneske

Skriften forteller ikke eventyr.

Den forteller sannheten.

Jeg vil at du skal vite sannheten, og sannheten skal gjøre deg fri. Hva er sannhet?
Jesus sa: " Jeg er veien, sannheten og livet" ( joh.14.6)

" Den som tror på Meg, som skriften har sagt, ut fra hans indre skal det flyte strømmer av levende vann" ( joh 7.38) Dette sa Han om Ånden som skulle bli gitt dem etter Han var herliggjort. Jeg finner ikke noe annet enn hellighet i Bibelen, og ikke noe annet enn verdslighet i verden.
Derfor vil jeg bli verdslig om jeg lever i verden. På den annen side, dersom jeg lever i Bibelen, vil jeg bli hellig. Dette er sannheten, og sannheten skal sette deg i frihet.

Guds kraft kan "ommøblere" deg. Han kan få deg til å hate synd og elske rettferdighet.
Han kan fjerne bitterhet og hat og urenhet og ondskap, og Han kan helliggjøre deg gjennom som kraft og sitt blod slik at du blir ren- hver eneste del av deg blir hellig. 

Ren i sinn, hjerte og handling - ren tvers igjennom. Gud har gitt meg livets vei, og jeg vil gi den videre til deg, som om dette var min siste dag her på jorden.

Jesus er det beste som finnes for deg, og du kan motta Ham idag dersom du ikke kjenner
Ham som din frelser og Herre.

Gud gav sin Sønn for dine synder, og for hele verdens synd.

*
Smith Wigglesworth, Bare Tro.


1 kommentar:

  1. jeg tror du hallusinerer, og utfordrer deg til å motbevise meg! :)

    SvarSlett