fredag 24. august 2012

Angst og frykt blandt oss troende.



Selv om vi er kristne så kan vi oppleve både angst og frykt. Det kan være mange ting i livet som gjør det, noen ganger kan vi få angst når vi har gjort noe galt, vi kan få det av vonde opplevelser og traumer i livet, vi kan få det av ytre påvirkninger fra andre mennesker og omstendigheter.

Jeg har vært innom det alt samma, jeg har kjent på angst og frykt og ikke sett noen vei ut, men alltid har jeg ropt, sukket og bedt til Jesus.

Jeg opplevde skikkelig dødsangst som kristen, jeg har hatt frykt for sykdommer osv. Men alltid har Jesus ført meg ut av det alt samma !!

Etter jeg opplevde skikkelig angst for en tid tilbake, så kjente jeg at frykten kom på. Men jeg tenkte NEI jeg skal IKKE la denne frykten få komme til, jeg ville OVERHODET ikke ha det og sa til Jesus : NÅ MÅÅÅ du hjelpe meg jeg kan ikke ha frykt jeg kan bare ikke å ba til han at Han MÅTTE hjelpe meg med EN gang !!

Så slo jeg helt tilfeldig opp i bibelen og der slo jeg rett opp på dette verset :

Frykt ikke . Tro på Gud og tro på meg!

Frykten forsvant med EN gang og jeg fikk fred i hjertet igjen og takket Jesus for svaret :) ♥

Bibelen er ikke bare ord, men ordene gir mening og de virker på Ånd, sjel og kropp ! ♥

I bibelen finner du ALT som kan gjennopprette det djevelen har røvet fra deg, din helse, dine plager, ditt mismot, din angst dine destruktive tanker osv.

 Dette er sant dere, jeg har opplevd det mange ganger derfor kan jeg si det er sant ♥ :)

Søk Jesus og det som er der oppe og din sjel blir mettet av Hans velsignelser ♥

Amen ♥


1 kommentar:

  1. Ja,det är så sant,Hilde!!!
    I Bibeln har vi ALLT vi behöver och jag har precis som du fått Bibelverser, till styrka och nytt mod,många,många gånger!!!
    Kärleken driver ut all räddhåga,fruktan och ångest,,,Kärleken är Jesus!!!
    Tack och Kram!!!
    Herren välsigne dig i överflödande rikt mått!!!

    SvarSlett