søndag 19. august 2012

Mange veier til vekkelse ?

Smith Wigglesworth var en stor verdensevangelist, den største gjennom tidene etter apostlene og den mest gudfryktige jeg har hørt i hvert fall !! Hvorfor var han så full av kraft ? Hvorfor skjedde så mye mirakler og Guds undre ved hans virke ?

Hvor mange veier har vi ikke hørt om som skal føre til vekkelse de siste åra av våre evangelister og predikanter men lite har skjedd ??

Jeg for min del har hørt utallige taler om hvordan vi skal få vekkelese men jeg har ikke sett noen vekkelse siden jeg ble frelst i 99 i hvert fall...

Men det finnes nok ingen "ny" vei eller en ny løsning, vi må nok bare innse at det finnes kun en vei å gå. Og dete r tilbake til det opprinnelige !

Vet dere hva hemmeligheten til Wigglesworth sin tjeneste i så stor kraft var ?

Han fulgte 4 prinsipper :


Hemmeligheten til kraften i tjenesten hans var tro på Guds Ord og Åndens kraft.

1. Les Guds Ord
2. Oppsluk Guds Ord til Guds Ord oppsluker deg
3. Tro Guds Ord
4. Handle på Guds Ord

Så enkelt, men så vanskelig vi har gjort det....Men nå vet vi hva vi skal gjøre ikke sant ? :)

La oss gjøre dette så godt vi kan så blir det vekkelse i vårt land, la oss ikke klage på hverandre og komme med masse negativitet, nei la oss søke det hellige, det rene uforfalskede Guds ord, la oss søke alt som er av det gode, bygge hverandre opp og oppmuntre hverandre på denne veien <3

Hilde Heimdal


1 kommentar:

  1. Jag säger AMEN,till det du skriver,kära Hilde!!!
    Anden faller endast på Blodets grund,,,vi måste tillbaka till Golgata!!!
    Kram!!!

    SvarSlett