mandag 6. august 2012

Vitnesbyrd av Hilde Nordvik !

Når jeg var 10 år var det vekkelse her i kommunen. Egil og Arne hadde satt opp telt og vekkelsen var igang. Mange blei frelst i den tiden der. Å også jeg tok ett standpunkt om å følge jesus å ta imot han i mitt hjerte. Jeg ble en ivrig disippel:) Hver kveld det var møte, var lille meg på plass. Å jeg husker at det som blei mest forkynt den gangen var: Jesus kommer snart igjen! Gjør deg rede til å møte Han. Det gjorde at jeg alltid var den første som løp bak i bønne rommet, bøyde mine knær og ropte til Jesus for mine foreldre. De var frafalne den gangen. Jeg gråt og var redd for å ikke få mine med meg til himmelen. Når jeg kom hjem sa jeg: Nå må dere bli frelst, for Jesus kommer snart igjen! Det skulle gå ti år før det skjedde. Men Gud hørte min bønn. Når jeg var elleve år så bestemte jeg meg for å døpe meg. Ungdoms åra kom å jeg bevarte troen på Jesus i mitt hjerte hele tiden. Han hadde virkelig grepe meg. Ett møte med Jesus forandrer alt. Når jeg var blitt voksen og livet mitt var på plass, så opplevd jeg ett stort nederlag i mitt liv.

Jeg blei en rus avhengig, som følge av sykdom. legen gav meg masse piller, å jeg var hekta:( Holdt det skjult i mange år. (trodde jeg) Jeg rusa meg hele tiden, å jeg kjente at garnet bare blei strammere og strammere.

Livet mitt var på kanten av stupet. Høye doser hver eneste dag. veide 43 kg på slutten å var bare en skygge av meg selv. Jeg VISSTE at Jesus kunne fri meg ut å jeg visste at han var min eneste løsning. Å når alt var i ferd med å rakne helt, så tok jeg en beslutning i mitt liv. Jeg følte jeg sto i ett kryss. å jeg kjente en stemme sa til meg: Hilde nå må du velge. Den ene veien fører til døden, den andre kjenner du. den fører til frihet. Da gav jeg opp. Gråt og gråt, og begynte min tøffe kamp tilbake til livet. jeg hadde hørt mange vitne om at de blei løst i ett nu, å jeg ba inderlig om at det måtte skje meg også. Men det gjorde det ikke. Jeg var sjuk. Fryktelig sjuk. Jeg trodde jeg skulle dø av det.

Å jeg ropte til Jesus at Han måtte hjelpe meg. Å Han var med, gjennom de verste abstinenser, gjennom angsten, gjennom søvnløsheten. Han hjalp meg til å holde ut. Å etter noen uker så var det endelig over. Livet mitt kunne endelig begynne igjen. jeg kunne se folk i øynene, jeg var ærlig med livet mitt. Herlig! Men gjennom det jeg hadde gjort, så hadde jeg ødelagt mye i mitt sjels liv. Jeg fordømte meg selv hardt. Jeg visste jo at Jesus hadde tilgitt meg alle mine synder, å at Han aldri mer husker det. Men jeg fordømte meg selv så hardt. Jeg var mye redd. Redd for at folk skulle snakke om det, redd for at noen skulle spør meg om det. Skamma meg så fælt.

Etter noen år, så var jeg på ett møte. jeg skulle synge der den dagen. da var det en forkynner som preka om at i glemslens hav er det bare to stykker som fisker. Det er du og satan. Å da! Da kjente jeg det løste seg for meg. Hilde, det er jo du som sitter der med stanga å fisker. Jesus har jo glemt alt sammen. Da var min løser time kommet. Jeg var VIRKELIG FRI!! HERLIG!!:) Å da begynte en spennende tid for meg:) Jesus gav meg en sang som heter tilgitt. Å den har vært mitt vitnesbyrd i mange forsamlinger. Den sangen synger jeg alltid når jeg er ute å vitner og synger i menigheter. jeg blir aldri lei den sangen. Så nå 12 år etter, at jeg blei satt fri fra rus, så er jeg fullstendig legt. Jesus har gjort ett verk i mitt liv.Han gav meg mange sanger.

Han åpna dører for meg. Så jeg kunne gjøre det jeg hadde drømt om siden jeg var lita jente. Synge og spille for Han. Tre plater har det blitt med sanger som Jesus har gitt meg. Enkle sanger om himlen, om nåden og om Hans store kjærlighet Han har gitt meg ett godt liv. Ikke uten problemer og utfordringer. Nei, de er der selv om man er frelst. men nå VET jeg at jeg har en som er med igjennom alt! Han svikter aldri! Han er trofast. Så da vil jeg si til deg som leser dette. At Han som kunne sette meg fri, å gjøre det verk Han har gjort i meg. Han kan også løse deg fra dine plager og laster. Jeg skammer meg ikke lengre over det livet jeg har levd. For Han har snudd det som var vondt til noe positivt.

Nå kan jeg hjelpe andre å forstå, som er i samme situasjon som jeg var i. Å jeg vet at Guds nåde er så mye større enn vi kan fatte. For jeg har virkelig opplevd den i mitt liv. FOR en stor frelser vi har! Skulle ønske at alle kunne oppleve det jeg har opplevd, for det er så sterkt!

Det har virkelig forandra hele mitt liv! Gud velsigne deg


5 kommentarer:

  1. Gud velsigne deg og svein

    SvarSlett
  2. http://www.mirakeljensen.com/en/articles.php?cat_id=2
    Private testimony from my life
    Email. per.einar@mirakeljensen.com

    SvarSlett
  3. Välsignat att läsa om Hildes vittnesbörd!!!
    Älskar att höra henne sjunga,på Vision Norge/Evangeliesenteret!!!
    Tack & Kram!!!

    SvarSlett
  4. Herlig at Jesus løser bundne og setter fanger fri
    Klem♥

    SvarSlett
  5. Herlig! Gla du fant styrken, og kom deg fri:)

    SvarSlett