søndag 31. oktober 2010

Bilulykken


Våren 1984 kjørte jeg av veien i min Chevrolet Malibu i 140 km/t ikke langt fra mitt hjemsted. Bilen traff et stort hull i asfalten med det høyre fremhjul som da førte til at hjulet og forstillingen ble knust. Ulykken skjedde like før en venstre sving.



Bilen snurret rundt på veien og jeg ropte; «JESUS» av all min kraft. I samme sekund var bilen omgitt av en hvit sky og ut av frontruten så jeg en engel (kledd i hvit drakt) som stod med utstrakte hender og et overraskende ansiktsuttrykk.



Bilen snurret rundt med bakenden først ut av veien og ble parkert med et voldsomt smell i veigrøften blant stein og grus. Jeg hadde ikke sikkerhetsbelte på meg og ble slengt ut av bakruta med et smell.



Jeg havnet på bakken ca 4-5 meter bak bilen, reiste meg opp, børstet av meg glassbrott og grus. Tok nøklene ut av tenningslåsen. Deretter begynte jeg å gå hjemover. Det var ikke tvil om at jeg hadde hatt englevakt. Bilen ble kondemnert.

Nils Pettersen

Agape Forlag 2005 






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar