onsdag 27. oktober 2010

Dyttet over jernbanelinja


Kirsten Hagen (78) fra Ski har jobbet som misjonær i Japan i 50 år, i porselensbyen Seto. En gang hun var på vei til et møte, stoppet bilen hennes midt på toglinja. Like før toget kom kjente hun to varme hender på rattet, og noen som dyttet bilen i trygghet.



-Dette skjedde vel for 20-30 år siden. Jeg hadde nettopp tatt sertifikat, og kjøpt meg en gammel bil. Den stoppet ganske ofte, og var nok ikke så bra som selgeren ville ha det til.

En dag jeg skulle på møte sammen med en japansk medarbeider, stoppet bilen midt på en jernbaneovergang.

Akkurat da bilen stoppet begynte signalet som varslet et tog i anmarsj.

- Kjære Gud, hva skal jeg gjøre? ba jeg.

Alt skjedde så fort. Vi fikk vel litt panikk. Jeg trodde jeg skulle klare å få bilen i gang igjen, derfor sprang vi ikke ut.

Plutselig kjente jeg to varme, faste hender som la seg over mine på rattet. De hendene glemmer jeg aldri. Deretter gjorde bilen et rykk, og så var vi over på den andre siden.

Kort tid etter kom toget.

Etterpå måtte vi ringe en kranbil. Det var umulig å få start på bilen igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar