mandag 8. november 2010

Mamma, tror du på engler?


Det som her fortelles er ikke noen oppdiktet historie. Det er en skildring fra virkeligheten. At den evige verden stundom griper inn i den timelige, er denne lille fortellingen bevis på. Dette hendte i Vestfold for noen år siden:



En liten pike kom en dag til sin mamma og sa:

-Mamma, tror du på engler?

Ja, svarte mor, -jeg gjør det.

;Men er du sikker på at alle engler har vinger? spurte den vesle piken.

-Det kan jeg ikke så helt sikkert si, men vi har da lært at de har vinger, sa mor.

-Jo, men du skjønner at den engelen som var inne hos meg i natt, han hadde ikke vinger.

-Hva er det du sier? Har du hatt besøk av en engel? spurte mor tvilende.

-Ja, sa den vesle piken bestemt og med overbevisning. Nå skal du høre: I natt våknet jeg plutselig. Foran meg i rommet sto en lysende skikkelse. Det var en engel. Engelen vinket på meg og ba meg stå opp. Da jeg var kommet opp, så jeg at den skjorten som du hadde lagt til tørk foran den elektriske ovnen var begynt å brenne. Så sa engelen til meg: Nå skal du og jeg ta denne skjorta og legge den under gulvteppet, og så skal vi begge trampe på den. Det gjorde vi. Da det var gjort, forlot engelen meg. 

Mor sprang opp på soveværelset og kikket under teppet. 
Ganske riktig, under gulvteppet lå en forkullet skjorte.

1 kommentar:


  1. Ekte kjærlighetsspell Caster Dr.Obodo. Staver for å tiltrekke kjærlighet, Stopp skilsmisse, Ekteskapsstaver, Ta tapt kjærlighet, Penger og velstående staver, Beskyttelsesformer, Staver til ..Kontakt informasjon
    E-post: templeofanswer@hotmail.co.uk
    Ring, Viber og whatsapp +2348155425481

    SvarSlett