mandag 30. mai 2011

Baktalelse av Broder Aage !!


Jeg skulle til et møte i Tabernaklet i Skien en gang, da en stemme plutselig talte til meg, og sa : " Det vil komme en broder til deg og si ` Goddag, Broder Aage, det var gildt å se deg. Før han gikk til møtet, så samtalte han med en annen broder og baktalte deg, og sa nedsettende ting om deg. "



Da jeg kom inn, kom denne broderen bort til meg og sa presis det som stemmen hadde sagt til meg: " Goddag, det var gildt å se deg Broder Aage ! "



Da sa jeg til ham : " Du lyver, broder, før du gikk på møtet, baktalte du meg overfor en annen broder. "

" Nei det gjorde jeg ikke" sa han. " Jo, du gjorde det" , sa jeg og gikk fra ham. Etter møtet kom den andre broderen bort til meg og sa: " Jeg så du snakket med broder x. Hva sa han ? " Jeg fortalte alt sammen.



" Sa han virkelig at han ikke hadde baktalt deg ? - men det gjorde han nemmelig ovenfor meg" sa han. " Jeg vet det " sa jeg, " en stemme talte til meg før jeg kom inn på møtet, så jeg visste hva han hadde sagt på forhånd."



Dette vare ingen engangsforeteelse, men det var flere ganger Gud advarte meg på denne måte.



Aage Samuelsen, fra boken : Herrens glade trubadur.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar