fredag 27. mai 2011

Jeg må bare si Jesus TAKK !


Alt hadde blitt så håpløst for meg at jeg ikke øynet noen utvei. "Ta bare livet ditt ! " - lød den onde stemmen.

Og jeg åpnet meg for den tanken, og ble fanget av den...

Jeg bodde da hjemme hos en kamerat ogg hans mor - en kvinne som viste seg å være meget "religiøs". Min kamerat og jeg sov på samme rom, men moren hadde sitt soverom i andre enden av huset. En kveld vi gikk til ro, hadde jeg min "dose" tilgjengelig og klar. Jeg lå og vred meg i uutholdige kvaler, og da jeg ved 2-tiden var sikker på at de andre hadde sovnet, listet jeg meg lydløst opp i den mørke stuen og gikk bort til skapet hvor den dødelige dosen sto.

Med flasken i hånden, ble jeg stående noen øyeblikk. Prøvde å tenke klart.....

Jeg prøvde å besinne meg. Men all motstand i meg var brudt.

Jeg orket ikke mer.

Jeg løsnet korken på flasken og løftet den mot munnen.....I samme øyeblikk var det en eller annen som grep hånden min bakfra-og holdt den fast. Jeg snudde meg brått.

Der oppdager jeg en liten skikkelse; moren i huset !

_ Herren har sendt meg ! sier hun.- Jeg lå og sov da Jesus sa:

Anna, gå inn i stuen ! For gutten vil ta sitt liv. Si ham at jeg har en annen vei for ham !

Kan jeg da annet, kjære venn, enn bare å si TAKK JESUS !

B. Forsmo
Tlf: 042-20906
(1993)
Tro og fakta.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar