mandag 23. mai 2011

Sterk historie et under å bli bevart !

Her kommmer litt historie om meg Nina :Jeg er 46 år gammel og kommer fra Sarpsborg.Jeg er oppvokst i et godt kristent hjem helt til 1980.Da skulle mamma og pappa skilles.Pappan min ringte en fredag hjem til mamma og ville jeg skulle komme nedom jobben hans,hvorvidt gjorde.Vi hadde en samtale og pappa lutre så ille på om eg ville ha nye bukser,nei pappa det er ikke lenge siden jeg fikk,da jeg skulle sykkle hjem ropte pappa:Ta vare på deg selv og gå aldri fra din søster.Pappa bodde da i en liten leilighet i byen,denne helgen skulle min syv år yngre søster være hos pappa,han dukket ikke opp.Mamma ble urolig og reiste ned,der fant hun sin tidligere mann ligge med knepte hender i dem lå brev og bilder av oss.Pappa hadde tatt overdose med 100 blodtrykksmedisin.Her startet helvete for to barn.Mamma begynte kort tid etter å nyte alkohol,piller og masse annet.

Der stod jeg med min lillesøster alene,jeg valgte å rømme.Jeg fikk lov å bo i en kjeller av noen bekjente,det var så kaldt at vi nesten ikke holdt ut.Hver dag gikk jeg 5 km til skolen,hadde ikke penger så jeg skaffet jobb på et varemagasin og pakket varer,så tok jeg to jobber til,ja jeg var en jentunge.Ingen av mine slektninger,skole barnevern grep inn,er det sant ja det er det.Jeg gikk gatelangs og lette etter mamma nesten hverdag og fant henne på de verste steder både voldtatt og forslått.Etter som jeg vokste til ble jeg jo 18 år og da gikk jeg til barnevernet og tok min søster til meg og ble godkjent fostermor.Jeg sviktet aldri mamma,jeg la henne inn forskjellige steder,men det så håpløst ut.da jegsom 20 år kjøpte meg hus tok jeg mamma hjem til meg.

Det tok 25 år for å få henne rusfri.Jeg fikk mitt første barn 20 år gammel,da ble jeg utsatt for en legetabbe hvor min blære ble lammet og måtte legge ut urin på magen.Har hatt tror det nå er 17 inngrep i buken.Mamma ble rusfri og hun fikk jo lidelser etter et hardt liv,jeg fikk omsorgsbolig til henne og hun fikk det godt.Men etter å vært rusfri i 10 år,ville ikke kroppen lenger.Hun døde 10 november for 2 år siden,da hun var mest lykkelig.Hun blødde i hjel,det gikk hull på spiserøret,grunnet en medisin hun tok.Alle trodde nå kan Nina få fred når hennes mor er død,å nei til dags dato savner jeg ansvaret for min elskede mor.

Jeg kan si jeg hadde en unik mor i kjærlighet,jeg er svaret på det.Alle disse år med lidelse,smerte mobbing osv skjønner ingen hvordan jeg har klart dette.Jeg svarer i dag jeg har bare vært utrustet med en rygg som heter jesus kristus.I dag 46 år gammel vil det Norske Storting betale erstatning til to barn som var helt alene,de ble kalt overlevelsesbarna.Begge har vi god utdanning og klarer oss bra.Jeg har to døtre og to barnebarn.Jeg er separert,det var visst ei som var bedre enn meg,men,men

.Det er mange detaljer men da kunnne jeg skrevet til i morgen.Min historie er sørgelig,men kan snus til noe positivt"Det nytter med Jesus som ryggrad".Jeg er utstyrt med evner og bruker dem der det trengs.Jeg takker Jesus hverdag for jeg er den jeg er og han har aldri forlatt meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar