tirsdag 13. desember 2011

Vitnesbyrd av Fredrik !

Det begynte med at vi var en gjeng hos en venninde og røykte oss fjerne på hasj.
Venninda mi gikk ut for å hente en mann og vi måtte gjemme pipene. Jeg visste han var en kristen og begynte å spørre han om det å være kristen. Og jeg kjente en herlig atmosfære og en hunger etter det han hadde. Jeg hadde søkt etter dette alle plasser unnatt hos Gud.

På grunn av at jeg var litt fjern på hasj fikk jeg ikke med meg alt han sa, men jeg fortalte han at jeg skulle prøve noe helbredelses greier for å få et bedre sinn. Men han advarte mot dette om det ikke skjer i Jesu navn.

Men så begynte jeg å fortelle han om en episode da jeg var hos en kamerat og det spøkte der. Vi sniffa noe speed (stoff åpner opp for ondskapens krefter) og jeg følte at om jeg gikk ut i gangen der det spøkte mest så ville noe angripe meg, men jeg måtte ut på do. Og da kjente jeg at noe kom å angrep meg og jeg falt i bakken og det kjentes ut som det kvelte meg, og jeg fikk dødskramper og begynte å riste som bare det. Jeg skulle gå videre og så noe svart framfor meg og skulle gå å legge meg men fikk ikke fred for disse onde kreftene plaget meg.

Jeg fortalte disse tingene til denne kristne mannen og endelig var det noen som trodde meg. Men jeg var mer interessert i denne herligheten og freden han bar på, og når jeg snakka med han var det som om jeg var en liten unge igjen som kjente på følelser og samvittighet som jeg hadde rust og synda vekk.

Det var en slags fylde, og dette trengte jeg og jeg var villig til å gjøre hva som helst for å få det.
Da han hadde reist satte jeg meg i sofaen og en stemme kom å sa : FALSK HÅP ! Jeg skjønte senere dette var en demon. 

Men så kom en herlighet over meg og jeg skjønte det var Jesus og all hasjen gikk ut av kroppen og de røde øynene mine ble helt blanke igjen.Jeg klarte å tenke klart ( noe jeg ikke hadde klart siden barneskolen). 
Venninden min ble helt sjokkert over det som hadde skjedd, men hun ville jeg skulle røyke hasj, men jeg hadde ikke samvittighet til det.

Så ble jeg frelst og det skjedde masse ting, men til slutt flyttet jeg og min venninde inn til denne kristne mannen og bodde der ca 2,3 mnd mens han lærte oss opp i å bli sterke i Gud. Vi lærte å prise Gud og synge og fra begynnelsen var det litt flaut, men jo mer vi sang jo mer fikk vi kjenne på denne kraften og herligheten.
Alt ble nytt for meg til og med naturen ble som ny !

En gang vi satt i bibeln begynte han her troende mannen å snakke i tunger og det hadde jeg aldri hørt før, visste ikke hva det var men det var så stilig ! Og jeg kjente at dette måtte jeg også ha. Og en dag jeg satt på rommet kom det ett ord og ett til og fler og det var veldig nytt og sterkt.

Så døpte vi oss jeg og venninda mi ( full neddykkelse i vann) og etter ca 2,3 mnd hos denne mannen flyttet jeg hjem. Han var nok litt redd for jeg skulle falle tilbake til det gamle livet, men jeg begynte å studere og granske bibelen.

Jo mer jeg leste og vandret med Den Hellige Ånd, jo mer kjente jeg hvor fantastisk mye bedre dette var enn verdslig stoff. Med bønnelivet og lese og med Den Hellige Ånd så ble det en helt ny verden og jeg ble så fylt av en ekstrem herlighet at jeg nesten ikke kunne holde ut !

*




1 kommentar:

  1. Sterkt. Gud velsigne deg Fredrik. Stå på ! :)

    SvarSlett