søndag 11. desember 2011

Vitnesbyrd av Tove Mette ♥

Jeg vil dele ett vitnesbyrd om da jeg sa JA til Jesus.
Jeg begynte å leke med spiritisme da jeg var 16 år. Syntes det var en grei spenning og så ikke noe fare forbundet med det. Senere kjøpte jeg meg tarotkort, heller ikke dette så jeg på som farlig. Vinteren 2004/2005 fikk jeg ett behov for å ha en bibel i huset. Jeg fant fram bibelen jeg hadde fått på skolen, MEN da jeg skulle åpne den og begynne å lese fikk jeg en skremmende tanke: "DERSOM DU LESER I DEN BIBELEN, VIL DU FÅ SE TING SOM DU IKKE HAR GODT AV!"

Jeg har alltid trodd at det er mer mellom himmel og jord enn det vi ser, så jeg ble redd, og la bibelen bort. Jeg flyttet fra den leiligheten jeg da hadde, og det siste jeg tok med meg ut fra den leiligheten, var tarotkortene. Hvorfor det ble sånn? Vet ikke. Ca 14 dager etter at jeg flyttet, falt jeg i en dyp depresjon. Livet syntes vanskelig å leve, ting bare gikk imot meg. Jeg begynte å få mareritt hver natt, det var den samme drømmen hver natt: En stor skikkelse som sto over meg, klar til å ta meg. Han sa:-HAHAHA, DU TILHØRER MEG!!! 

Jeg gråt av redsel og prøvde å be fadervår, men til min store forskrekkelse, så husket jeg ikke fadervår.Skikkelsen lo bare enda høyere:-HAHAHA, DU HUSKER DET IKKE! DU TILHØRER MEG!!!! Hver natt våknet jeg, livredd. Hva var dette? Jeg åpnet meg for søskenbarna mine som var kristne, som så alvoret i det. De fikk tilkalt forstanderen i menigheten deres. Han ba meg å lese noe i bibelen, men det torte jeg ikke, jeg hadde jo blitt advart! Han ba med meg til frelse, og etter det hadde jeg ingen frykt for å lese det han hadde slått opp.

Forbannelsen var brutt! Marerittene stoppet umiddelbart, takker Jesus for det!!! Tenk for en god Far vi har! Han sendte de rette redskapene i min vei, akkurat da livet mitt så mørkest ut.
Jeg har opplevd MYE med Herren, så til deg som kanskje ikke kjenner Ham: Gjør noe med det! Du har INGENTING å tape på det, for Han elsker deg, og vil deg bare godt!

*
Tove Mette Bengtzon


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar